Wat is het verschil tussen relatie interventies en de focus op loyaliteit?

Wanneer we over relatie interventies of het activeren van relaties spreken kijken we verder dan loyaliteit. Olaf Hermans PhD heeft in 2018 wetenschappelijk bewezen dat loyaliteit een einde is in de klant relatie. De klant stopt met nadenken en wij (het bedrijf) blijven servicen. Het vervelende hieraan voor ons is dat de klant (kan ook B2B zijn) niet in de modus zit om zich actief bezig te houden met de producten of de diensten. 

Dat heeft uiteindelijk als resultaat dat de klant eigenlijk ook geen loyaliteit meer gaat ervaren en alleen maar meer en meer verwacht. Als hij dan 1 tegenvallende ervaring heeft is hij snel geneigd om zijn heil elders te zoeken.

Olaf Hermans PhD heeft in zijn studie echter een manier gevonden om de klant cognitief te activeren en hem/haar onderdeel te maken van het gehele proces.

Dit is een doorbraak in de tot nu toe gevoerde onderzoeken die niet verder kwam dan het geven van meer, meer en meer aan onze klanten.

Met onze werkwijze die we samen met SiR hebben mogen opstellen kunnen we je nu actief helpen om ook jouw klant relaties te activeren. 

Je zult gaan zien en voelen dat die focus ook op efficiency en op omzet een groot positief effect gaat hebben in je organisatie.

Geef een reactie

Sluit Menu